Uniemożliwić uruchomienie silnika, tak aby jednocześnie była możliwość kręcenia rozrusznikiem. Zamontować przekładnię kierowniczą. Usunąć płyn hydrauliczny, wyczyścić cały układ. Zaśłepić otwór powrotny płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Końcówkę przewodu z wysokim ciśnieniem umieścić…
Najczęściej problemy z maglownicami wynikają z wytarcia się elementów zębnika oraz współpracującej z nim zębatki na listwie. W takim przypadku objawem jest luz na kierownicy, szczególnie w okolicach jej środkowego położenia, mogą się też pojawiać…
Być może Twój mechanik jest fachowcem - masz szczęście! Jeżeli nie jesteś tego pewien, upewnij się, że wie na co zwrócić uwagę przy montażu zakupionej bądź regenerowanej turbosprężarki. Jeżeli są ślady oleju…
Uszkodzenia spowodowane przez obcy materiał. Uszkodzenia spowodowane przez obcy materiał wpadający do korpusu wydechowego lub ssącego są wyraźnie widoczne na kołach turbiny i kompresora. Przed wymianą turbosprężarki należy sprawdzić drożność i czystość…
Turbosprężarka odpowiada za maksymalne wykorzystanie mocy silnika spalinowego. Dzieje się to za sprawą zwiększonej ilości powietrza, które jest tłoczone do cylindrów. Aby bowiem dostarczone do silnika paliwo mogło być na…
Filtr DPF cząstek stałych znajduje się w układzie wydechowym pojazdu, a jego zadaniem jest filtrowanie spalin wydostających się z rury. Element ten odpowiedzialny jest więc za ograniczanie emisji zanieczyszczeń powstających podczas spalania. Filtr…
Maglownica, inaczej zębatkowa przekładnia kierownicza, to mechanizm odpowiadający za prawidłowy i swobodny skręt kół. Zazwyczaj jest w stanie wytrzymać bez konieczności naprawy przebieg do 100 tys. kilometrów. Oczywiście wszystko zależy od wieku…